איזה מענה נותנת צביעת חניונים ומהן התקנות לפיהן צובעים את החניונים?

אילו סימונים מיוחדים אפשר לראות בחניונים?

צביעת חניונים אצל המקצוענים – למרות ניסיונות לשכנע אותנו להשתמש כמה שיותר בתחבורה הציבורית,
נראה כי השימוש בכלי רכב פרטיים רק הולך וגובר כל שנה.

כשכל שנה עולה מספר הרכבים הפרטיים שעל הכביש, לא רק שיש יותר עומסים בדרכים,
אלא גם מצטמצמים מקומות החנייה, והרבה פעמים אנשים צריכים לחנות רחוק מהיעד שלהם.

במקומות ציבוריים הומים, כמו בקניונים, יש חניונים, לפעמים של מספר קומות, ובהם יכול להשתמש הציבור שמגיע למתחם.
בהרבה מקרים, החנייה היא ללא הגבלה בזמן. במקומות האלה, צביעת חניונים נעשית מהסיבות הבאות:

הסיבה הראשונה לצביעה של חניונים קשורה להיבט האסתטי.
חניונים הם בדרך כלל אפורים וקודרים, ויוצרים אווירה לא נעימה.
בעזרת צבע משפרים את החזות שלהם.

צביעת חניונים אצל המקצוענים

הסיבה השנייה היא לעזור לנהגים לחנות כראוי, מבלי שיפגעו ברכב שלהם או של אחרים,
לדעת אם בכלל מותר להם לחנות במקום מסוים,
וליצור חניה מסודרת כך שהחניון יצליח להכיל את מספר הרכבים שהוא נועד להכיל לפי התכנון.

למה חשוב לבצע צביעת חניונים אצל המקצוענים?

צביעת חניונים נעשית על ידי אנשי מקצוע מנוסים, אך רק אחרי ייעוץ של מומחים בתחום התחבורה.
למשרד התחבורה יש חוקים שונים לגבי ביצוע הצביעה של החניונים, שנועדו להבטיח חניון נוח, בטיחותי ויעיל.

אחד העקרונות הכי חשובים לפיהם צובעים את החניונים הוא המידות עבור כל משבצת (מקום) חניה- נכון לשנת 2000,
אורך מינימלי של משבצת צריך להיות 5 מטר והרוחב יהיה לא פחות מ 2.4 מטר.

המימדים האלו נקבעו לא רק כדי שיהיה מספיק מקום לרכב, אלא גם שהנהגים יוכלו להיכנס ולצאת בקלות מהמכונית.
כמובן שיש תנאים ומגבלות למקרים ספציפיים.

בכל חניון צריכות להיות משבצות המיועדות לנכים, ואלה יהיו מסומנות לפי חוק.
ובנוסף, יש לסמן גם את המקומות שבהם אסור לחנות, על ידי סימונים מוכרים או על ידי שלטים.

אם כן, הצביעה של החניונים אומנם מוסיפה להם קצת חיים, אבל בעיקר נועדה לשמור על חנייה נוחה ולפי חוק.

צביעת חניונים אצל המקצוענים למידע נוסף בתחום צביעת מפעלים ברמה אחרת 

אולי יעניין אותך גם...

תקן צבע 1871
ספק משרד הביטחון
איזו 9000
צוות כחול לבן
החברה אינה מעסיקה קבלני משנה