חשיבות החומרים בעת צביעת כבישים

חשיבות החומרים בעת צביעת כבישים

הכביש הוא מקום בו רבים מאתנו מבלים לא מעט מהזמן שלהם במהלך היממה.
יחד עם זאת, אין ספק כי הוא גם אזור מסוכן שיש לנקוט בזמן השהייה בו במשנה זהירות.
צביעת כבישים היא חלק ממערך יצירת סימונים על פני השטח של הכביש שנועד להסדרת ההתנהגות של המשתמשים בו.

לאור חשיבות הנושא נעשים היום מאמצים ברחבי העולם לשפר את הטכניקות וסוגי הצבעים בהם משתמשים לצורך זה.
כך גם עבודות מסוג זה יבוצעו רק על ידי מי שהוסמכו לכך.

הרשות האחראית על צביעת כבישים בישראל היא נתיבי ישראל החברה הלאומית לדרכים בע"מ.
קבלן המעוניין בהסמכה לעבודות אלו יכול לבקש רישיון לאחת או יותר מארבעת הטכניקות המוכרות לכן חשוב להקפיד על חשיבות החומרים בעת צביעת כבישים.

צביעה בצבעים חד רכיביים וצביעה בחומרים פלסטיים קרים נעשות על ידי ריסוס.
צבעים חד רכיביים אמורים להיות לפי הנוהל של החברה, מוצר במצב צבירה נוזלי העשוי מרכיב אחד שכולל פולימרים בצורת תחליב או תמיסה השרויה בממס אורגני שכאשר הוא מונח על הכביש הוא מתלכד אתו בתהליך כימי או באמצעות אידוי הממס.

חשיבות החומרים בעת צביעת כבישים

הריסוס נעשה באמצעות מכונות צביעה מיוחדות ידניות או כאלו הנהוגות על ידי נהג .
הצבע נדחס לתוך משאבה בלחץ גבוה יחסית ומשוחרר דרך חור התזה לחלל האוויר שבו הלחץ נמוך יותר מה שמוביל לקבלת רסס בצורת מניפה בעובי דק.
צביעת כבישים מסוג זה נעשית בעיקר לצורך סימון נתיבים ואיי תנועה.

חומר פלסטי קר שבו משתמשים גם כן לצורך צביעת כבישים הוא חומר המכיל מרכיב אחד או יותר שימושם על הכביש באמצעים המתאימים ומתלכד עם פני השטח של הכביש.
בחומרים  מסוג זה משתמשים גם כן לסימון נתיבים, מעברי חצייה, איי תנועה ועוד.

היתרון של צביעה בחומר זה היא שהוא מכיל פלסטיק יחד עם מתכות כבדות ולכן משך החיים שלו ארוך יחסית.

שני הסוגים הנוספים של צביעת כבישים נעשים בשיטת השיחול בה יש העברה של החומר לתוך תבנית שממנה מיישמים את חומר הצביעה על ידי מריחה.

להזמנות וייעוץ דברו איתנו

אולי יעניין אתכם גם:

דילוג לתוכן