מטרתה של צביעת כבישים

מטרתה של צביעת כבישים

חשבתם פעם למה הכבישים צבועים ולמה יש עליהם סימני דרכים?
או מה מטרתה של צביעת כבישים ושל ביצוע צביעות תקופתיות?
הנה כל הפרטים.

על כל כביש יש סימון דרך כלשהו, והרבה מאוד כבישים ברחבי הארץ נצבעים פעם אחר פעם, כל תקופה מסוימת. למה זה קורה? קודם כל, חשוב להסביר מה המטרה של הסימונים.

כל סימון שישנו על הכביש נועד להדריך את הנהגים שעל הכביש לגבי חוקי התנועה, למשל מתי הם יכולים לעקוף רכבים משמאל ומתי אסור להם, היכן הם יכולים לחנות והיכן לא,
באילו אזורים על הכביש אסור להם לנסוע, מה כיוון הנסיעה בנתיב שעליו הם נמצאים ועוד.

אם כן, לסימוני הדרכים יש מטרה חשובה, והיא שמירה על תנועה מסודרת ולפי החוק, כדי למנוע תאונות. ומשום כך, צביעת כבישים מתבצעת על מנת לחדש את מראה הסימונים לאחר תקופה מסוימת שבה הם דהו כי באו בחיכוך עם צמיגי גלגלי המכוניות שנוסעות על הכבישים.

כדי לחסוך עלויות ועבודה קשה על צביעה של הכבישים, בדרך כלל משתמשים בצבעים שיש להם מקדם חיכוך גבוה, מה שעוזר גם להגביר את העמידות של סימוני הדרך מפני חיכוך עם הצמיגים, ובמקביל גם למנוע אי יציבות של הרכב על הכביש או החלקה בעת מגע עם הסימונים.

צביעת כבישים כוללת גם שימוש בצבעים שמוסכמים על כולם מבחינת המשמעות שלהם על הכביש, והבחירה בהם קשורה גם לצורך ביצירת קונטרסט בין האספלט לבין הסימונים,
והרי לבן וצהוב הם בולטים לעין הרבה יותר מאשר צבעים אחרים.

מטרתה של צביעת כבישים היא בעיקר בטיחות

הצורך בבטיחות הוא בחשיבות עליונה, ומשום כך הגופים שאחראים על תחזוקה של הכבישים עושים צביעה שלהם לפי תקופות מסוימות. עם זאת, הרבה פעמים קורים מצבים שבהם הסימונים מטושטשים כל כך, עד שכמעט לא ניתן להבחין בהם. במצב כזה, חשוב ליידע את מי שמטפל בנושא, כדי שאפשר יהיה לנסוע בבטחה על הכביש.

בעת הצורך, עושים צביעה חוזרת של סימונים כמו מעבר חצייה, שוליים של הכביש, אי תנועה, קו עצירה בתמרור עצור או מתן זכות קדימה וכדומה.

להזמנות וייעוץ דברו איתנו

אולי יעניין אתכם גם:

דילוג לתוכן