סימון דרכים – נעים להכיר

סימון דרכים הינו אחד מאותם דברים שאנו לוקחים כמובן מאליו, לא מקדישים להם כל מחשבה, אך בכל זאת, הם מהווים חלק משמעותי בחיינו.

רובכם המכריע נתקל בסימון דרכים יום-יום, אם זה בדרככם לעבודה, לביתכם או למקום בילוי.

אם כן, מה זה בדיוק סימון דרכים?

סימון דרכים זהו כל אותם הסימנים המופיעים על פני הכביש ועל גבי התמרורים השונים, אשר מטרתם להסדיר את התנהגותנו בכביש, באופן אשר יאפשר את זרימת התנועה המיטבית והמהירה ביותר, תוך כדי שמירה על חיי אדם ועל הסדר הציבורי.

סימני הדרכים הם סימנים אחידים ועליהם להיות ברורים, קבועים וידועים לכל. רק כך יוכלו סימני הדרכים להשיג את מטרתם ולאפשר לנו להתנייד בדרכים ביעילות ובבטחה. מאחורי כל סימון דרך מסתתרת עבודה מרובה, מחקר מאומץ, חישובים מדויקים ומחשבה רחבה.

בסימון דרכים יש גורמים רבים שצריך לקחת בחשבון!

ראשית כל, צריך להחליט מה רוצים לומר בסימון הדרך הספציפי. נשמע פשוט? לא כל כך! בקביעת המסר של סימון הדרך הספציפי, צריך להתחשב ביתר סימוני הדרך בסביבה.

קיימת מערכת יחסי גומלין בין סימוני הדרך, ואי התאמה בין הסימונים עלול ליצור אי סדר ואף סכנה ממשים לחיי אדם!

שנית, לאחר שהחלטנו על הסימונים הרצויים לנו באזור מסוים, יש להחליט כיצד להציג אותם. זאת על מנת שהמסר יהיה  ברור, וכזה שניתן לקלוט בקלות ובמהירות.

לשם כך, נעזרות הרשויות ביועצי תנועה המומחים בתחום זה, ואלו מחשבים את המיקום של הסימונים על הכביש וכן את המיקום של התמרורים. לאחר מכן, נדרש כי הסימונים יהיו בולטים לעין, וזאת באמצעות צביעה נכונה של הסימונים על גבי הכביש, וקביעת גודל הסימונים.

עבודה רשלנית בסימון דרכים עלולה לעלות בחיי אדם. לכן, הרשויות מקפידות על עבודה מקצועית וקיימת בקרה שוטפת על כל סימוני הכבישים.

אולי יעניין אותך גם:

קבלני צביעת כבישים

קבלני צביעת כבישים – צביעה למפעלים ותעשיות חניות ציבורים ופרטיים קבלני צביעת כבישים – מה משותף לדרכים והכבישים בהם אנו נוסעים מידי יום, לרחבות הבטון

קרא/י עוד »

סימון חניה פרטית

סימון חניה פרטית לרכב בחברת אדיר טאצ' מי מאתנו לא מכיר "שיחות חנייה" או "חיכוכי חנייה" שנוצרים מאינטראקציות נעימות ונעימות פחות באזורי החנייה והחנייה הפרטית

קרא/י עוד »

סימון מקומות חנייה

סימון מקומות חנייה: מנכים ועד לפרטים איך זה עובד? כבר מזה זמן רב שאנו מודעים למצוקת חנייה במקומות רבים בארץ. סימון מקומות חניה – חניה

קרא/י עוד »
דילוג לתוכן