סימון חניה – מידע רישמי

סימון חניה – מידע רישמי

חניה היא מתחם שרובנו עוברים בו באופן תדיר אבל לא מקדישים לו יותר מדי תשומת לב. סימון חניה מתייחס להסדרת ההתנהגות של הנהגים במתחם שנועד להעמדת הרכב בזמן שאינו בשימוש ונעשה בין היתר על ידי השימוש בצבעים וצורות שונות. הוא יכול להיות בשטח פרטי של בית מגורים או במקום ציבורי.
סימון מסוג זה יכול להתייחס לייעוד חניה לבעלים מסוימים או לאוכלוסיות שונות.

רשויות המדינה מכירות בחשיבות של סימון חניה לקיום והשמירה על הסדר הציבורי ולכן גם יצרו סנקציות על העמדת רכב שלא כדין.
כאשר הקנס על העמדת רכב בחניה פרטית יכול להגיע עד ל-500 שקלים.

סימון חניה – מידע רישמי וחשוב לקרוא

יחד עם זאת, לפני שמחליטים לבצע בבניין מגורים סימון חניה כדאי ללכת ללשכת רישום המקרקעין בה רשום הנכס ולוודא שניתן לייעד את השטח למטרה זו ולבדוק האם קיימת הצמדה שלו ליחידות המגורים או לחלקן. חניה מסוג זה תסומן בדרך כלל על ידי כתיבת המילים חניה פרטית.

בדומה נהג שחושש שקיבל הודעה לתשלום קנס למרות שמדובר על יצירת חניה פרטית שלא כחוק יכול להגיש תביעה ועשוי לקבל החזר על התשלום.

סימון חניה מוכר אחר הוא של חניית נכים, אז בדרך כלל יופיע על פני המשטח סמל של כיסא גלגלים. במקרה זה הקנס יכול להגיע גם עד אלף שקלים וזאת בשל אינטרס עליו התשלום מיועד להגן.

חוק התכנון והבניה תשכ"ה-1965 מחייב להקצות מקומות חניה לבעלי מגבלות ניידות, אלא אם כן הוגשה בקשה לפטור באופן פרטני. החוק מתייחס לחניונים במבנים ציבוריים ובבתי מגורים כאחד. במקרים אלו הסמל שמופיע גם מתריע בפני נהג שאין לו את ההיתרים הדרושים שהעמדת הרכב במקום אסורה וגם דואג לשמירה על מקומות חניה שהונגשו לאוכלוסייה שזקוקה להם במיוחד. מלבד זאת, גם הורים לילד בעל מגבלות ניידות יכולים לפי הפרוצדורה הקיימת לבקש סימון חניית נכים באזור שבו הם מתגוררים.

להזמנות וייעוץ דברו איתנו

אולי יעניין אתכם גם:

דילוג לתוכן