הריסוס נעשה באמצעות מכונות צביעה מיוחדות ידניות או כאלו הנהוגות על ידי נהג .
הצבע נדחס לתוך משאבה בלחץ גבוה יחסית ומשוחרר דרך חור התזה לחלל האוויר שבו הלחץ נמוך יותר מה שמוביל לקבלת רסס בצורת מניפה בעובי דק.
צביעת כבישים מסוג זה נעשית בעיקר לצורך סימון נתיבים ואיי תנועה.
חומר פלסטי קר שבו משתמשים גם כן לצורך צביעת כבישים הוא חומר המכיל מרכיב אחד או יותר שימושם על הכביש באמצעים המתאימים ומתלכד עם פני השטח של הכביש.
בחומרים מסוג זה משתמשים גם כן לסימון נתיבים, מעברי חצייה, איי תנועה ועוד.
היתרון של צביעה בחומר זה היא שהוא מכיל פלסטיק יחד עם מתכות כבדות ולכן משך החיים שלו ארוך יחסית.
שני הסוגים הנוספים של צביעת כבישים נעשים בשיטת השיחול בה יש העברה של החומר לתוך תבנית שממנה מיישמים את חומר הצביעה על ידי מריחה.