צביעת כבישים בכל הסימונים

צביעת כבישים בכל הסימונים

צביעת כבישים מדויקת, שתהיה ברורה גם ביום וגם בלילה, היא שלב חשוב בתחזוקה של הכבישים, כדי לנסות למזער את מספר הנפגעים וההרוגים, בקרב נהגים והולכי רגל.

כולם כבר יודעים שהכביש הוא אחד המקומות הכי מסוכנים.
כבר מילדות מנסים ללמד אותנו איך להתנהג כשנמצאים בקרבת הכביש או כשנוהגים עליו, כדי להגן על חיינו ועל חיי אחרים. ולמרות זאת, פציעות והרג על הכביש הם דבר נפוץ, ומדי שנה נהרגים מאות אנשים, ביניהם הולכי רגל וגם נהגים.
צביעת כבישים שנעשית באופן מדויק, כך שהיא ברורה גם ביום וגם בלילה, היא חלק מרכזי בתחזוקה של הכבישים שנועדה למזער את מספר ההרוגים והנפגעים.

יש נהגים שעוברים בצורה בוטה על החוק ובאופן מודע למעשים שלהם, גם כשסימוני הדרך ברורים. במקרים כאלה, אופן התחזוקה הוא לא הסיבה, אלא חוסר האחריות והזהירות מצד המשתמשים בכבישים. אבל בהרבה מקרים, התאונות נגרמות בשל בעייתיות בתחזוקה של הכביש.

צביעת כבישים בכל הסימונים

ייתכן כי צביעת כבישים לא נעשתה זמן רב, והסימונים דהו ואינם ברורים לעין.
במצב כזה, הנהג לא יכול לדעת בוודאות מה מותר ומה אסור לו, וייתכן ויעבור על החוק בתום לב.

האחראים על הכבישים צריכים לוודא שהכבישים תמיד מסומנים בצורה שתהיה ברורה לנהגים לאורך כל שעות היום.
אם צריך, מוסיפים כפתורים בולטים על הסימונים, כמו שאפשר לראות על פסי האטה או סימון שולי הכביש.
ובמילים אחרות, מי שמטפל בנושא הזה צריך לעשות כל דבר אפשרי כדי להבטיח צביעת כבישים וסימון כבישים בצורה הטובה ביותר, שתעזור לצמצם עבירות שמובילות לאסון.

נהגים מנוסים כבר מכירים את כל סימני הדרך שיש על כבישים, כמו קו הפרדה מקווקו, פס צהוב בשולי הכביש, פס הפרדה רצוף, קו מקווקו צהוב, מעבר חצייה, סימון מקומות חנייה לנכים וכדומה.
כל אלה ואחרים מתווים להם את אופן ההתנהגות שמצופה מהם, ועוזרים להם, וגם להולכי הרגל, להתנהג כראוי בסביבת הכביש.
אבל ההבדל בין שמירה על החיים לאובדן חיים היא מידת הציות לסימוני הכבישים, ויש לציות חשיבות גם בכל הקשור לשמירה על זכויות נהגים או הולכי רגל, למשל שמירה על מקום חנייה לנכים בלבד.

להזמנות וייעוץ דברו איתנו

אולי יעניין אתכם גם:

דילוג לתוכן