סימון כבישים – מניעת תאונות דרכים

סימון כבישים – מניעת תאונות דרכים

כביש הוא מקטע דרך הסלול באספלט או בטון המשמש לצורכי תחבורה וחיבור בין אזורים גיאוגרפיים שונים.
סימון כבישים הוא טכניקה בה משתמשים בסימנים שונים להדרכה והעברת מידע לנהגים והולכי רגל.

סימני הדרכים יהיו דומים בתוך הגבולות של כל מדינה. אחידות זו תורמת לצמצום הבלבול וחוסר הוודאות של כל משתמש לגבי המשמעות שלהם וכך עוזרת לצמצם את מספר תאונות הדרכים ומסייעת לשמירה על הבטיחות בכביש.
מסיבה זו נעשים היום גם מאמצים לקבוע סטנדרט בינלאומי אחיד של סימון כבישים שישתמשו בו כלל מדינות העולם.

סימונים אלו יכולים להיות זמניים או קבועים וניתן להשתמש בהם כדי לסמן נתיבים או אפילו לשלב בהם פסי הרעדה שמטרתם לנסות ולהעיר נהגים שנרדמו בטעות בעודם על ההגה.

לאור החשיבות הרבה של עניין זה סימון כביש חייב להיעשות על ידי בעל מקצוע שקיבל את ההסמכה לכך.

סימון כבישים – מניעת תאונות דרכים

בישראל סוגיות אלו נמצאות תחת אחריות החברה הממשלתית נתיבי ישראל- החברה הלאומית לדרכים בע"מ שעובדת בשיתוף עם משרד התחבורה והחליפה את חברת מע"צ בשנת 2003.

כך החברה קובעת כי הרישיון ייתנן לפי אחת או יותר מארבעת השיטות בהן משתמשים לביצוע עבודות אלו.
באופן זה, הקבלן יכול לקבל הסמכה לבצע סימון כבישים במרקמים שונים על ידי חומרים פלסטיים קרים הבנויים מרכיבים רבים שמיושמים באמצעות שיחול, או לסימון על ידי חומרים תרמופלסטיים המיושמים באותה דרך.

שיטה אחרת שהקבלן יכול להיות מוסמך לעבוד בה היא סימון באמצעות חומרים פלסטיים קרים המיושמים על ידי ריסוס והאחרונה היא באמצעות צביעת כבישים בסוגים שונים של צבעים שנעשית אף היא בריסוס.

לצורך זה על הקבלן להוכיח כי יש לו את הציוד הטכני וההנדסי הנדרש שכולל שלוש מכונות צביעה ידניות שפועלות בטכניקת איירלס, שתי מכונות צבע הפועלות באופן אוטומטי וכמה אנשי צוות בעלי ניסיון וידע בתחומים אלו.
סימון כבישים – מניעת תאונות דרכים.

להזמנות וייעוץ דברו איתנו

אולי יעניין אתכם גם:

דילוג לתוכן