סימון כבישים – שיעור היסטוריה

סימון כבישים – שיעור היסטוריה

כולנו מתניידים בכבישי הארץ בעזרת סימוני הכבישים.
בין אם אנו מנווטים בתוך ערים צפופות או בכבישים רחבי ידיים המשתרעים למרחקים – סימון כבישים מסייע לכולנו למצוא את דרכנו בבטחה.

מה זה בעצם סימון כבישים?

סימון כבישים הינו כל הסימנים המוכרים לכולנו (אם כי אנחנו לא מתייחסים אל קיומם בחיי היום-יום), המופיעים על גבי הכביש בצבע, וכן, תמרורים המסמנים לנו כיצד לנהוג בכביש ומכוונים אותנו אל הערים השונות והיעדים המגוונים.

למעשה, סימון כבישים הינו תופעה חדשה יחסית, אשר הופיעה רק לאחר המהפכה התעשייתית, יחד עם כניסתם של כלי רכב ממונעים אל עולמנו.

לפני הופעת כלי הרכב הממונעים לא היה צורך אמיתי בכביש אספלט, וכמו כן, התנועה הייתה איטית הרבה יותר.
בנוסף, התנועה היתה מעטה הרבה יותר, שכן לא כל אחד יכול היה להרשות לעצמו לנסוע בתחבורה.

לעומת זאת, כיום, מצב הדברים שונה לחלוטין: התנועה בכבישים היא צפופה לנוכח העובדה כי כמעט כל האוכלוסיה מתניידת בדרכים באמצעות כלי רכב, בין אם בתחבורה פרטית או ציבורית. יתרה מכך – התנועה אינה רק צפופה, אלא גם מהירה.

במצב דברים זה, התעורר צורך דחוף לייצר כללי התנהגות בכבישים, ולא רק כללי התנהגות, אלא גם שפה באמצעותה ניתן יהיה להעביר לנהגים מסרים בצורה מהירה ויעילה.

מצב התנועה המהיר והדינאמי בכביש מחייב את הנהג לפענח מסרים ולפעול על פיהם בזריזות רבה. משום כך, סימוני הכבישים מתבססים לרוב על סימנים פשוטים (דוגמת שלט העצור וכן דוגמת חצי התנועה), כך שמספיק מבט קצר על מנת להבין את המסר המועבר בשלט ולפעול על פיו.

סימוני הכביש אינם רק עניין של נוחות ושמירה על הסדר, אלא המדובר באמצעי בטיחותי חיוני, אשר שומר על חיינו.לכן, הרשויות מקדישות לאופן הסימון ומיקומו מחשבה מרובה.

סימון כבישים – שיעור היסטוריה

הכביש העתיק ביותר הוא Sweet Track causeway שבאנגליה שנבנה בסביבות שנת 3800 לפני הספירה, מה שאומר שהכבישים נמצאים איתנו כבר אלפי שנים. אומנם הסימונים התחילו רק לפני כמה מאות שנים, אך כביש ללא סימונים מהווה סכנת נפשות, לכן יש חשיבות גדולה מאוד לסימון כבישים.

להזמנות וייעוץ דברו איתנו

אולי יעניין אתכם גם:

דילוג לתוכן