סימון חניה – חשיבות חניית נכים

סימון חניה – חשיבות חניית נכים

סימון חניה – חשיבות חניית נכים מדי יום אנו נתקלים במקומות חניה מסומנים, המורים על חניה המיועדת לנכים בלבד.
מקומות חנייה כאלו מופיעים ליד מבני ציבור, אזורי בילוי, אזורים מסחריים וגם בקרבת מקום מגורים או מקום העבודה של האדם הנכה.

חנייה של אדם שאינו נכה בחניית נכים, הינו נושא רגיש בחברה שלנו.
שכן, מדובר בחנייה השמורה לאנשים בעלי מוגבלויות אשר מתקשים להתנייד ברחובות ובמרחב בכלל.

רובנו לא נעז לחנות בחנייה השמורה לנכה, שכן, מעבר להיבט החוקי, קיים היבט מוסרי המוסכם בחברה, על פיו חנייה בחניית נכים הינה פעולה בלתי מוסרית.

עם זאת, אין לנו ספק כי רבים מכם מצאו עצמם חונים בחניית נכים, שלא במתכוון ומבלי לדעת, כי מדובר בחניית נכים. לעיתים תקלה זו מתרחשת בגלל חוסר תשומת לב של הנהג. אך לעיתים, התקלה מתרחשת עקב סימון חניית נכים לקוי, לא בולט או לא ברור.

סימון חניה – חשיבות חניית נכים

החוק מחייב הצבת תמרור בלבד, לצורך סימון חניית נכים.
אך כפי שניתן לראות בערים רבות בארץ, נהוג לסמן חניית נכים גם באמצעות צביעת מסגרת מסביב לחניית הנכה, ואף לצבוע על פני הכביש ציור של הסימן המוכר – כיסא הנכה. סימנים אלו מבליטים את חניית הנכים ומקלים על הנהגים לזהות חניית נכים ולהימנע מחנייה בה.

הסיבה לכך שערים רבות פנו לאמצעים נוספים לסימון חניית הנכים ולא הסתפקו בתמרור בלבד, היא הכרה כי התמרורים פשוט אינם מספיקים. לעיתים הם מתקמטים, לעיתים נסתרים מאחורי צמח, לעיתים מסתובבים על צירם ופונים אל המדרכה ולא אל הכביש ולעיתים הם פשוט לא מושכים במידה מספקת את תשומת הלב של הנהג.

יתרה מכך, כולנו פגשנו בשלט המוכר המסמן 4 חניות נכים קדימה!
שלט כזה קל מאוד לפספס ורבים המקרים בהם נהגים כלל לא הבחינו בקיומו ונאלצו לשאת בקנס כספי גבוה, שלא לדבר על עוגמת הנפש, הטרחה ובזבוז הזמן.

למידע נוסף על שירות סימון חניה, השאירו פרטיכם באתר ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם.

סימון חניה – חשיבות חניית נכים.

להזמנות וייעוץ דברו איתנו

אולי יעניין אתכם גם:

דילוג לתוכן