לא עובר יום בו אין אנו שומעים על תאונת דרכים כזו או אחרת אשר התרחשה על כבישי הארץ. אכן, הכביש הוא מקום מסוכן בו מתרחשות תאונות רבות, לעיתים קטלניות.

עם זאת, הכביש הפך עם השנים לחלק בלתי נפרד משגרת חיינו. הוא מאפשר לנו להגיע ממקום למקום במהירות וביעילות, וניתן לומר שהעולם המודרני לא יכול להתקיים בלעדיו.

לכן, האנושות “סופגת” את הסיכונים הללו, תוך מאמץ לצמצם את הסיכון כמה שניתן.

צמצום הסיכונים על הכביש יכול לבוא לידי ביטוי בשכלול כלי הרכב ואמצעי המיגון, ואכיפת חוקי בטיחות, וגם באמצעות צביעת כבישים.

צביעת כבישים מטרתה לדאוג לכך שתוואי הדרך יהיה כמה שיותר ברור, נגיש ובטוח.

צביעת כבישים כוללת סימונים רבים:

 קו הפרדה רצוף– משמעותו כי העקיפה אסורה בקטע כביש זה.

 קו הפרדה מקווקו לבן – משמעותו כי העקיפה מותרת, אם תנאי הכביש מאפשרים זאת.

 קו הפרדה מקווקו צהוב – משמעותו כי המדובר בנתיב לתחבורה ציבורית.

 פס צהוב בשולי הכביש– מטרתו לסמן את השוליים, אליהם אין לרדת אלא במקרה חירום, שכן השוליים הם מקום מסוכן ביותר בכביש.

הרשימה של סימונים הנצבעים על הכביש עוד ארוכה, ולכל אחד מהסימנים הנצבעים על הכביש יש חשיבות מיוחדת. כל אחד מהסימנים נצבע לאחר מלאכת מחשבת ומתוך מטרה להפוך את הכביש למקום בטוח יותר, הן לנהגים והן להולכי הרגל.

משום חשיבותם הרבה של צביעת הסימנים על פני הכביש, סימונים אלו הינם בגדר חוק ממש. יש לראותם כתמרור לכל דבר, ואי ציות לסימנים הצבועים על פני הכביש, כמוה כעבירה על החוק.

סימוני דרך אשר צביעתם הטשטשה או נשחקה עם הזמן, יכולים להוות סכנת חיים. תפקידן של הרשויות הוא לחדש את הצביעה מדי פעם, על מנת שיבלטו בכל זמן, גם בחושך.

עם זאת, לעיתים הרשויות מתרשלות בתפקידן, ולכן, עלינו האזרחים לדווח לרשויות בדבר צביעה שנשחקה. טלפון אחד לרשות המקומית, יכול להציל חיים!

אולי יעניין אותך גם...

תקן צבע 1871
ספק משרד הביטחון
איזו 9000
צוות כחול לבן
החברה אינה מעסיקה קבלני משנה